روابط عمومی دانشگاه شیراز
پنج شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶
گراميداشت روز ارتباطات و روابط عمومي

27 ارديبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومي را گرامي مي‏داريم

مقام معظم رهبري:
روابط عمومي‌هاي بخش‌هاي مختلف دولت بايد فعال شوند و با استفاده از رسانه ي ملّي و روزنامه‌ها، اقدامات مختلف را با زباني تأثيرگذار و قابل فهم، به اطلاع مردم برسانند.


پس از سال‏ها تلاش و پي‏گيري دست‌اندركاران روابط عمومي و جامعه‏ي روابط عمومي، روابط عمومي ايران صاحب روز ملّي گرديده. ۲۷ ارديبهشت ماه روزي كه در سطح جهاني نيز به عنوان روز ارتباطات و جامعه‏ي اطلاعاتي نامگذاري شده است، به عنوان روز روابط عمومي و ارتباطات تعيين گرديد. اين روز فرصتي است تا نقش و جايگاه روابط عمومي را به عنوان هنر هشتم مرور كنيم.
امروزه نقش روابط عمومي‏ها در كمك به تصميم‏گيري‏هاي مديريتي و استراتژيك يك سازمان نقشي قابل توجه است. نقش روابط عمومي به عنوان ابزار مديريتي براي فعاليت‏هاي حرفه‏اي، علمي و الكترونيكي،‌ از مشخصه‏هاي جديد روابط عمومي در عصر ارتباطات است. بنابراين،‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مديريت استراتژيك، تأكيد بر محيط برون سازماني و حتي جهاني مي‏باشد و در واقع،‌ منظور از وظايف استراتژيك روابط عمومي، دخالت در روند تصميم‏گيري سازمان است.
اهميت جايگاه روابط عمومي در عصر ارتباطات و در دوراني كه اطلاع‌رساني در همه‏ي عرصه‌ها پيشتاز مي‏باشد، دو چندان شده است؛ به گونه‏اي كه موفقيت سازمان‏ها، ادارات و شركت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعاليت‏هاي تخصصي به عملكرد روابط عمومي‌هاي آن‌ها وابسته است.
روابط عمومي آئينه‏ي تمام نماي مراكز، سازمان‌ها و نهادهاي مختلف است كه با هدف بهبود كيفيت خدمت‌رساني به مردم و ارتقاي سطح ارتباطات با بخش‏هاي مختلف يك جامعه، ايجاد شده است و در عصر حاضر كه عصر ارتباطات سريع مي باشد، وجود چنين تشكيلاتي آن هم در سطحي متعالي و برخوردار از روش‏هاي پيشرفته و البته الكترونيك براي ارتباط و اطلاع‏رساني، امري ضروري و غير قابل اجتناب است.
پي‏گيري مطالبات و برقراري ارتباط نزديك، متين و مؤثر بين مديران و افراد جامعه؛ انتشار اخبار و اطلاعات به روز شده‏ي درون سازماني در سطح جامعه و انعكاس مطالبات برون سازماني به مديران ذي ربط از اهداف بارز روابط عمومي و اطلاع‏رساني هستند. امروزه بدون داشتن يك روابط عمومي فعال، پويا و پيشرفته، هيچ ارگان يا سازماني نمي‏تواند آن گونه كه بايد اهداف خود را بشناساند يا در جهت رفع مشكلات و پاسخگويي به مطالبات جامعه گام بردارد.

 
منبع/نویسنده:
روابط عمومی
 
تاریخ: ۲۷/۰۲/۱۳۹۶   بازدید: ۱۳۷

نظرات کاربران

نظر شما:
نام: *
ایمیل:
متن: *

(۳۰۰ کاراکتر)