دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه شیراز
یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰

نشست خبري نخستين همايش ملي تربيت شهروندي كودكان
 
نخستين همايش ملي تربيت شهروندي كودكان، ازسوي قطب علمي تربيت شهروندي كودكان مقطع ابتدايي دانشكده علوم تربيتي و روان شناسي دانشگاه شيراز برگزار مي شود.

دكتر محبوبه البرزي، دبير علمي همايش و مدير قطب علمي تربيت شهروندي دانشگاه شيراز ضمن اعلام اين خبر، در جمع خبرنگاران توضيح داد: «نخستين همايش ملي تربيت شهروندي كودكان: فرصت ها و چالش ها» با محوريت دانش آموزان، در تاريخ ۸و۹ اسفندماه سال جاري برگزار مي گردد.

وي در معرفي قطب علمي تربيت شهروندي كودكان مقطع ابتدايي دانشگاه شيراز بيان كرد: قطب علمي تربيت شهروندي، فعاليت پژوهشي و اجرايي خود را رسما از ابتداي سال ۱۳۹۹ همزمان با شيوع و گسترش همه گيري كرونا با همكاراني از دانشگاه شيراز، تهران و مشهد با هدف انجام پژوهش هاي هدفمند درخصوص شناسايي و تبيين فرايندهاي تربيت شهروندي در دانش آموزان مقطع ابتدايي آغاز كرد و تأكيد ويژه اي بر شهروندي و تربيت شهروندي در عصر جهاني شدن و جهاني زيستن در پژوهش ها و فعاليت هاي آموزشي و ترويجي خود دارد.

دكتر البرزي اظهار داشت: در اين زمينه، در ابتداي فعاليت هاي قطب، وبينارها، كارگاه هاي آموزشي، پايان نامه ها و طرح هاي پژوهشي متعددي درخصوص مؤلفه ها و شاخص هاي شهروندي و تربيت شهروندي در دانش آموزان مقطع ابتدايي با توجه به بافت خانواده، مدرسه، كتب درسي، سيستم آموزش و پرورش و... ترتيب داده و همكارهاي متعددي با سازمان فرهنگي اجتماعي شهرداري، شوراي شهر، مركز مطالعات ادبيات كودك، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، آموزش و پرورش و معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه شيراز داشته است.

مدير قطب علمي تربيت شهروندي دانشكده علوم تربيتي و روان شناسي دانشگاه شيراز با بيان اينكه متأسفانه هنوز فرهنگ لازم براي زندگي جمعي سالم كه با مشاركت، همكاري، احترام به حقوق خود و ديگران، بهره برداري مناسب از منابع طبيعي و زيست مسالمت آميز با طبيعت و محيط در افراد جامعه شكل نگرفته است؛ به بيان ضرورت برگزاري اين همايش پرداخت و گفت: ضرورت تعليم و تربيت در اين خصوص به ويژه در سال هاي اوليه بسيار زياد است، به همين ترتيب برگزاري همايشي ملي كه متخصصان و صاحب نظران و پژوهشگران فرصتي براي هم انديشي و تبادل افكار و تجارب داشته باشند، ضروري ا ست و اهميت بسزايي دارد. دغدغه و مسئوليت پذيري محققان قطعا در ارائه ي راهكارهاي آموزشي و تربيتي مؤثر است.

عضو هيأت علمي دانشكده علوم تربيتي و روان شناسي دانشگاه شيراز با اشاره به نقش هنر، ادبيات، معماري، آموزه هاي ديني، فلسفه، جامعه شناسي، اقتصاد و فرهنگ به عنوان اركان اساسي در تربيت شهروندي دانش آموزان، همايش حاضر را فرصتي براي فعاليت هاي بين رشته اي در حوزه ي تربيت شهروندي مطرح كرد.

مدير قطب علمي تربيت شهروندي كودكان در دانشگاه شيراز در ادامه، به معرفي محورهاي همايش ازجمله تربيت شهروندي و جايگاه آن در نظام تعليم و تربيت؛ تربيت شهروندي در عصر ارتباطات و فن آوري اطلاعات؛ تربيت شهروندي، خانواده و سبك زندگي؛ تربيت شهروندي، هنر و ادبيات؛ تربيت شهروندي، برنامه ريزي درسي و مديريت آموزشي؛ تربيت شهروندي و علوم ورزشي؛ تربيت شهروندي و علوم ورزشي و تربيت شهروندي، نخبگي و هدايت استعدادهاي برتر اشاره كرد.

وي همچنين، از برگزاري كارگاه ها و نمايشگاه هاي مختلف و همين طور پنل اختصاصي «تجارب آموزشي و پرورشي طرح شهاب (شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر)» به عنوان برنامه هاي جنبي همايش خبر داد.

گفتني ست طبق فراخوان اعلام شده ازسوي دبيرخانه نخستين همايش ملي تربيت شهروندي كودكان؛ علاقه مندان مي توانند چكيده مقالات خود را تا ۱۵آذرماه به دبيرخانه همايش ارسال كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر به آدرس https://citizenshipeducation.shirazu.ac.ir مراجعه كنيد.


   تاریخ: ۰۹:۴۲ - ۱۹/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۱۴

نظرات کاربران

نظر شما:
نام: *
ایمیل:
متن: *

(۳۰۰ کاراکتر)