روابط عمومی دانشگاه شیراز
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷
جامعه به سيل متقاضيان تحصيلات تكميلي نياز ندارد
 
جامعه به سيل متقاضيان تحصيلات تكميلي نياز ندارد
به گزارش ايرنا، جواد حاتمي دوشنبه 26شهريورماه در آيين تكريم و معرفه رئيس دانشگاه علمي كاربردي فارس، اظهار داشت:
به همين دليل اجراي طرح آمايش آموزش عالي در كشور ضروري است.
وي ادامه داد: در شرايطي كه امروز ظرفيت دوره روزانه مهندسي دانشگاه دولتي تكميل نمي شود، پذيرش 80 هزار دانشجو براي دانشگاه علمي كاربردي آماري مطلوب به شمار مي رود.
حاتمي گفت: در برخي دانشگاه هاي علمي كاربردي افراد در نوبت شركت در دوره ها هستند و حتي يك نفر فارغ التحصيل بيكار وجود ندارند و در حال حاضر يك ميليون و ششصد هزار نفر از جمعيت فارغ التحصيلان دانشگاه علمي كاربردي، شاغل هستند.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمي كاربردي كشور گفت: استان فارس در عرصه صنعت و توريسم داراي ظرفيت هاي بي نظيري است كه مي تواند توسط دانشگاه علمي كاربردي پوشش داده شود.
در اين آيين همچنين مشاور استاندار فارس در امور دانشگاه ها گفت: براي بدل شدن به كشورهاي توسعه يافته راهي جز طي مسير علمي فناوري نداريم.
آيت الله رزمجو با بيان اينكه زمان دانشگاه هاي دانش محور و پژوهش محور سپري شده است، ابراز داشت: امروز از آموزش، پژوهش و فناوري سخن مي گوييم يعني دانشگاهي كه بتواند كارآفريني كند.
وي با تاكيد بر اينكه دانشگاه بايد بتواند هزينه هاي خود را تامين كند گفت: براي رسيدن به اين مهم دانشگاه جامعه علمي كاربردي بايد كيفيت را سرلوحه كار خود قرار دهد.

آمايش آموزش عالي استان فارس زير نظر دانشگاه شيراز انجام مي شود
مشاور استاندار فارس بيان داشت: آمايش آموزش عالي استان اولويت اصلي است و رئيس دانشگاه شيراز اين طرح را مديريت خواهد كرد.
رزمجو دانشگاه هاي شيراز و علوم پزشكي را الگوي ديگر دانشگاه هاي استان دانست و اضافه كرد: اين دو دانشگاه نه تنها در ايران كه در جهان حرفي براي گفتن دارند و بيش از هزار عضو هيات علمي در اين دانشگاه مشغول هستند.
رئيس دانشگاه علمي كاربردي فارس نيز در اين آيين با بيان اينكه افزايش كيفيت كالاي ايراني نيازمند استفاده از افراد ماهر است، گفت: كشور در بسياري از حوزه هاي به روز دنيا از لحاظ آكادميك در سطوح عالي است اما در كيفيت بخشي محصولات موضوع نبود تكنيسين ماهر احساس مي شود.
حبيب دانش منش ابراز داشت: دانشگاه اهداف كلاني دارد و از آنجا كه در چارچوب آموزش و پژوهش عملكردي مطلوب داشته است، نمي توان بر آن خرده گرفت.
وي با اشاره به فعاليت هاي دانشگاه شيراز طي دو سال در زمينه مهارت آموزي گفت: يكي از ابزارهاي حوزه اقتصاد مقاومتي، اقتصاد دانش بنيان است اما بايد توجه داشت كه اين مساله به معناي رياضت اقتصادي نيست بلكه استفاده از دانش و فناوري است.
رئيس دانشگاه علمي كاربردي فارس به ايجاد مركز نوآوري و كارآفريني در دانشگاه شيراز اشاره كرد كه هم اكنون بيش از 30 شركت دانش بنيان به واسطه آن راه اندازي شده است.
دانش منش دانشگاه علمي كاربردي را نقطه قوت وزارت علوم در كارآفريني دانست و بيان داشت: اين دانشگاه با صنعت پيوند برقرار كرده و رشته هاي مورد نياز جامعه را تأسيس كرده است.
وي از ايجاد و تكميل اكوسيستم كارآفريني با عنوان نخستين گام در اجراي برنامه هاي دانشگاه علمي كاربردي ياد كرد.
دانش منش گفت: تجاري سازي ايده هاي نو در بحث سرمايه گذاري، افزايش كيفيت آموزش با استفاده از استادان ماهر، شناسايي ظرفيت هاي استان، هدايت و كمك به مراكز براي ارتقاي سطح كيفيت و كميت، كمك به گسترش فعاليت هاي فرهنگي، حمايت از فعاليت هاي دانشجويي در قالب تشكل ها و انجمن هاي علمي از اقدامات مهمي است كه در دستور كار اين دانشگاه قرار دارد.
در اين مراسم از محمد باقر احمدي تقدير و حبيب دانش منش به عنوان رئيس دانشگاه علمي كاربردي فارس منصوب شد.
7375 /1876
انتهاي پيام
منبع خبر:
جماران
 
تاریخ: ۲۶/۰۶/۱۳۹۷