روابط عمومی دانشگاه شیراز
پنج شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
شاگرد اول هميشگي كلاس: پرداخت به موقع مطالبات يك اصل در تكريم معلمان است
 
تبريز ( پانا ) - معلم نمونه استان آذربايجان شرقي كه نزديك 24 سال است آموزگار دانش آموزان استثنايي است خواستار پرداخت به موقع حقوق، مزايا و مطالبات بعنوان يك اصل مهم در مسيرحفظ شان و جايگاه معلمان شد.
5ف

تبريز ( پانا ) - معلم نمونه استان آذربايجان شرقي كه نزديك 24 سال است آموزگار دانش آموزان استثنايي است خواستار پرداخت به موقع حقوق، مزايا و مطالبات بعنوان يك اصل مهم در مسيرحفظ شان و جايگاه معلمان شد.

مهمان قطار معلمان نمونه استاني امروز معاون آموزش و پرورش استثنايي آذربايجان شرقي است كه نزديك 24 سال آموزگار فرشتگان زميني بوده و به خاطر علاقه مندي به اين شغل و تحصيلات مرتبط خدمت به دانش آموزان استثنايي را در اولويت قرار داده است.

صمد قصابي داراي مدرك دكتري تخصصي روانشناسي و آموزش كودكان استثنايي استثنايي 45 ساله بوده و با 30 سال سابقه كاري داراي دو فرزند پسر است. او مي گويد: « يكي از فرزندانم در دانشگاه علوم پزشكي اروميه (سراسري) رشته پرتوشناسي تحصيل مي كند و ديگري در پايه سوم ابتدايي و ارتباط بنده با فرزندان عالي بوده و هيچ مشكلي از لحاظ تربيتي ندارم» .

وي در ادامه ي گفت و گو در خصوص سابقه شغلي خود گفت: « در سال 1372 در تربيت معلم شهيد بهشتي تهران در رشته اختلالات رفتاري پذيرفته شدم و از مهر سال 74 در مدرسه استثنايي احياي مرند شروع به كار كردم. در سال 75 به تبريز منتقل شده و مسئول شبانه روزي مدارس استثنايي استان شدم. در سال 79 به اداره آموزش و پرورش استثنايي استان منتقل و در پست هاي مختلف مشغول به كار شدم و از سال 95 در پست معاونت آموزش و پرورش استثنايي استان مشغول به خدمت هستم» .

قصابي در ادامه ياداور شد: « علاقه بنده به رشته كودكان استثنايي و ارائه خدمت به اين عزيزان باعث شد با توجه به درخواست هاي مكرر براي انتقال به ساير بخش ها، با اين امر مخالفت كرده و از اول استخدام در خدمت اين بهشتيان روي زمين باشم».

وي كه از خاطره تلخ تصادف معلمان استثنايي تهران در عزيمت به مسابقات كشوري در ياسوج ابراز تاسف مي كند، ادامه مي دهد: « ياد دادن، حرف زدن و برقراري ارتباط اجتماعي به كودكي كه نمي شنود و نمي تواند حرف بزند بهترين حس را به انسان مي دهد».

اين معلم نمونه استاني اذعان مي كند كه در طول تحصيلات مدرسه اي و دانشگاهي خود هميشه شاگرد اول بوده و معتقد است: تكريم ارباب رجوع، ارائه راهكارهاي صحيح و علمي به والدين، ارائه مقالات پژوهشي گوناگون در خصوص كودكان استثنايي و احساس مسئوليت و تعهد كاري وي را بعنوان يك معلم نمونه معرفي كرده است.

قصابي كه عنوان مي كند: « در اوايل هيچ علاقه اي به شغل معلمي نداشتم و در رشته مهندسي شيمي دانشگاه شيراز مشغول به تحصيل شده است سپس در رشته اختلالات رفتاري نيمه متمركز پذيرفته شدم و به تهران انتقال يافته است».

بعد از مدتي كار با اين رشته متوجه شدم كه يك رشته تخصصي بوده و بهترين محل براي ارائه خدمات به افراد نيازمند كمك است و به مرور زمان علاقه مند شدم.

وي از ادامه برنامه خود براي خدمت به دانش آموزان استثنايي صحبت مي كند و ادامه مي دهد: بيشترين مطالعه ي روزانه من در حوزه تخصص روانشناسي و كودكان استثنايي است و در آينده نزديك در كلينيك هاي تخصصي براي ارائه خدمت به اين دانش آموزان خواهم بود .

معلم نمونه دانش اموز استثنايي صمد قصابي
منبع خبر:
پانا
 
تاریخ: ۲۰/۰۳/۱۳۹۸